xHP Flashtool

De meest bekende BMW transmissie flash is nog altijd de Alpina flash. Een dergelijke flash is helaas niet voor alle voertuigen beschikbaar en de ontwikkeling bij Alpina heeft de afgelopen jaren stil gestaan. xHP is de nieuwe marktleider op het gebied van transmissie tuning!

RBT TUNING uit Oostenrijk heeft de extreem grote vraag naar een sportieve software flash voor de ZF8 automatische transmissie voor rekening genomen en kwam in 2017 met xHP Flashtool op de markt. In eerste instantie gericht op de ZF6 (E-series) transmissie, maar later ook voor de ZF8.

In januari 2019 werd de eerste 8-speed ​automatische transmissie (ZF8HP) setup voor de F-Serie BMW door xHP vrijgegeven. De eerste auto’s die werden ondersteund, waren de M135i / M235i / 335i / 435i en 535i-varianten. Allemaal uitgerust met de N55 3.0 straight-six turbomotor en ZF 8HP45-transmissie. De ontwikkeling heeft niet stil gestaan, want inmiddels worden de meeste ZF8 transmissies ondersteund.

Meer dan zes maanden werd besteed aan de ontwikkeling en het re-mappen van de ZF8. Gedurende deze periode heeft een BMW F31 testauto meer dan 10.000 kilometer gereden, terwijl de laptop aangesloten op de passagiersstoel stond. xHP is erin geslaagd om de rijervaring die u dagelijks met uw auto heeft, daadwerkelijk te verbeteren. Dat is waar de tuners van xHP voor staan.

Wat heeft xHP precies bereikt? Het antwoord is eenvoudig, de manier is ingewikkeld: de transmissie wordt niet alleen afgesteld, de regels hoe deze zich gedraagt ​​en hoe deze reageert worden ook gewijzigd. De verschillende drive standen, eco, comfort, sport en sport+ blijven behouden.

Veel BMW eigenaren in de huidige generatie (F-series) kiezen voor een motormanagement (DME) tuning, vaak wordt de automatische transmissie vergeten. Juist bij een DME tuning is een transmissie flash een must! De koppelbegrenzer in de standaard settings is namelijk beperkt, waardoor de motor niet optimaal zijn vermogen kwijt kan.

“Wat wil je in godsnaam nog verbeteren aan de ZF8?”

Stage 1:

– Weergave huidige versnelling in D modus
– Koppelbegrenzers in de 3e en 6e versnelling verwijderd
– Verhoogde lijndruk in situaties met een hoog koppel

Stage 2:

– Weergave huidige versnelling in D modus
– Koppelbegrenzers in de 3e en 6e versnelling verwijderd
– Verhoogde lijndruk in situaties met een hoog koppel
– Opnieuw geconfigureerde DEC-logica, met dezelfde logica als in M voertuig
– Nog sneller schakelen in sport+, absoluut onmiddellijke paddle-respons
– Opnieuw gekalibreerde schakelpunten in D & S-modus om de gasrespons te verbeteren
– Geen automatisch opschakelen in sport+ modus
– Transmissie behoudt de huidige ingestelde modus wanneer DSC is uitgeschakeld
– Launch Control ingeschakeld
– Behoudt volledige ECO-modus functionaliteit

Stage 3:

– Weergave huidige versnelling in D modus
– Koppelbegrenzers in de 3e en 6e versnelling verwijderd
– Verhoogde lijndruk in situaties met een hoog koppel
– Opnieuw geconfigureerde DEC-logica, met dezelfde logica als in M voertuig
– Nog sneller schakelen in sport+, absoluut onmiddellijke paddle-respons
– Opnieuw gekalibreerde schakelpunten in D & S-modus om de gasrespons te verbeteren
– Geen automatisch opschakelen in sport+ modus
– Transmissie behoudt de huidige ingestelde modus wanneer DSC is uitgeschakeld
– Launch Control ingeschakeld
– Behoudt volledige ECO-modus functionaliteit
– Sterke blips bij terugschakelen

Controleer eenvoudig of uw BMW in aanmerking komt voor een xHP transmissie flash:

xHP Flashtool

Wat kost het?

xHP hanteert een adviesprijs van 350,- euro. Dit betaald u ook wanneer u ervoor kiest om de xHP flash zelfstandig uit te voeren. Bimmercoderen kan de xHP flash aanbieden voor slechts 250,- euro.

Wij maken gebruik van professionele apparatuur om de software flash zo veilig mogelijk aan te kunnen bieden, namelijk:

  • Samsung S10
  • Bekabelde OBD verbinding
  • 50A acculader
  • 25mm accukabels

ACTIE:
Maak voor 31 december 2019 een afspraak en ontvang -20% korting op de xHP transmissie flash!!